Bredband och TV via TELIA

Bredband 100/100 ingår från och med 1 november för dig som lägenhetshyresgäst hos Mellbo.
I samband med införandet av bredband förändrar vi TV-utbudet och erbjuder en mer modern lösning för TV-tjänsten. I praktiken innebär förändringen att du alltid vänder dig till TELIA när du behöver hjälp. Förändringen innebär även att du som hyresgäst får individuella inloggningsuppgifter. Dessa kan du redan nu beställa hos TELIA.

VAD SKA DU GÖRA?
STEG 1
Det ska vara tryggt och säkert när du kontaktar TELIA . Därför legitimerar TELIA alltid sina kunder, via telefon eller på telia.se genom bank-id eller kod. På så sätt vet TELIA att man pratar med rätt person.
Du som saknar bank-id behöver beställa en personlig kod.
Beställ din personliga kod i redan idag så att du kan få hjälp när du väl behöver den.
Koden beställer du via Telia.se/id eller ring TELIAs kundtjänst på 020 – 20 20 70.
Du kan också ge en fullmakt till en anhörig via Telia.se/fullmakt

STEG 2
a) Till dig som är kund hos TELIA

Om du idag är kund hos TELIA via bredband och köpt TV-tjänst behöver du inte göra någonting. Utrustningen du använder idag går bra att fortätta använda. Ny utrustning kan beställas genom att kontakta TELIA. En retursedel för din gamla utrustning medföljer. Önskar du hjälp med installation bokar du en personlig tekniker via TELIA. Som hyresgäst hos Mellbo ingår ett kostnadsfritt hembesök.
b) Till dig som INTE är kund hos TELIA
Om du idag endast tittar på TV behöver du aktivera tjänsten för att få ut dina induviduella inloggningsuppgifter. Du aktiverar din TV-tjänst och bredband via telia.se/aktivera eller genom att kontakta TELIA på telefon 020-20 20 70. Efter aktivering kommer du att få en bekräftelse med dina tv-koder på e-post eller brev. Du hittar även tv-koderna på Telias hemsida. Router beställer du genom att kontakta TELIA.
c) Till dig som har mobilt bredband hos annan leverantör
Självklart kan du behålla din lösning och inte göra någon förändring. Vill du däremot avsluta ditt abonnemang behöver du kontakta din leverantör för uppsägning. För att fortsätta använda den kollektiva TV-tjänsten som ingår i hyran behöver du aktivera den med induviduella koder.

Betalning och fakturering
Om du har exakt samma tjänster från oss idag som nu ingår kollektivt i ditt boende får du inte längre fakturor för dessa. Tjänster som inte ingår i det kollektiva avtalet fortsätter du att betala för.

Det kan hända att du får fakturor för perioder som sträcker sig efter det datum då dina tjänster ingår i ditt boende. Vi ber dig ändå att betala de fakturor du får från TELIA,
beloppet justerar TELIA på din nästa faktura.

Har du funderingar? Behöver du hjälp? Kontakta TELIA på 020 – 20 20 70

Viktig information

Sökformulär